Tijdens de Market Access meeting van de NVFM op 17 november is het eerste exemplaar van het boek ‘Beyond the Pill’ van de auteurs Berend J. Bielderman, Lidwien van de Ven en Timo Dijkgraaf, door dr. Gerard Schouw, directeur van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, in ontvangst genomen.
Volgens dr. Gerard Schouw is ‘push marketing’ voorbij en in ‘Beyond the Pill’ wordt met aansprekende voorbeelden heel concreet gemaakt hoe het anders kan. Prof. dr. Fred van Eenennaam, die het voorwoord voor ‘Beyond the Pill’ schreef zegt over het boek: “Het geeft een beter inzicht in de cultuur en wensen van ziekenhuizen, het ziekenhuismanagement en zorgprofessionals. Bovendien biedt ‘Beyond the Pill’ aanknopingspunten voor farmamarketeers om waarde toe te voegen aan hun proposities voor het ziekenhuis.”
De NVFM organiseert minimaal vier keer per jaar een bijeenkomst voor haar leden, waarbij Market Access een thema is dat ieder jaar terugkomt. Deze bijeenkomst ging het over de toegang, beschikbaarheid en betaalbaarheid van nieuwe (specialistische) geneesmiddelen die op de markt komen. “De inhoud van mijn boek sluit mooi aan bij de actuele thema’s die vandaag de dag spelen en ook tijdens de deze Access meeting aan bod komen”, aldus Berend J. Bielderman.
vlnr: Lidwien van de Ven, dr. Gerard Schouw, Berend J. Bielderman