Markteffect is vanmiddag bij de uitreiking van de MOAwards 2020 in De Hallen in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde is uitgereikt aan Dennis Hoogervorst van DPG Media.
Bij de 13e uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA, het Expertise Center voor Marketing Insights, was door de coronamaatregelen beperkt publiek aanwezig. Het evenement was ook te volgen via een livestream. In totaal zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Met het winnen van de felbegeerde titel Marketing Research & Analytics Bureau van 2020 gaf Markteffect de andere twee genomineerde bureaus, Ipsos en Neurensics, het nakijken. De doorslag bij de jury voor het Eindhovense bureau Markteffect gaf de ‘combinatie van elan, ondernemerszin, enthousiasme voor het vak, een eigen cultuur en vakmanschap’. Een geëmotioneerde Edgar de Beule richtte zich via de livestream tot zijn collega’s in Eindhoven. “Ik ben trots op onze mensen, iedereen heeft hier keihard voor gewerkt.”
De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde is aan Dennis Hoogervorst van DPG Media toegekend voor het feit dat hij zich als bevlogen, authentieke insights professional al jarenlang ‘meer dan staande houdt binnen de dynamische marketingomgeving van Sanoma’ (nu DPG Media). Ook aan bureauzijde is de titel voor Insights Professional uitgereikt. Winnaar is Hette Spoelstra van Ipsos. Digital & Webanalist van 2020 is Erik Driessen van de Belastingdienst, die ten tijde van de jurering nog voor Greenhouse werkte. In de categorie Young Talent van het jaar gaat Maron van der Krieken met de titel aan de haal. Zij bedankte haar werkgever Kantar. “Want het is mooi dat al die eigenschappen aan mij worden toegedicht, maar het is natuurlijk een prestatie van het hele bedrijf’. Insights Scientist van het jaar 2020 is Stefan Stremersch, verbonden aan Erasmus Universiteit Rotterdam.