Op dit moment is de wereld overduidelijk in een crisis. Toch komt de coronacrisis niet alleen. We hebben ook nog te maken met een klimaatcrisis, digitale disruptie, en grote demografische veranderingen. Dat betekent dat ons gedrag voortdurend aan verandering onderhevig is. Maar hoe verandert dat gedrag? Hoe kun je daar als manager in de zorg of als market insight deskundige mee omgaan?
Om inzicht te geven in dit vraagstuk, in tijden van COVID-19, organiseerden de NVFM en de MOA Profgroep Healthcare met veel succes op 27 augustus jl. samen een webinar. De webinar werd ingeleid door Colin Strong, Head of Behavioural Science bij marktonderzoeksbureau Ipsos en Honorary Professor of Consumer and Behavioural Science aan de Nottingham University Business School. Hij gaf inzicht in de theorie van Behavioural Science en vertaalde dat naar een bruikbaar model om het gedrag – van bijvoorbeeld klanten – te kunnen analyseren. Ook liet hij zien hoe dat model in de praktijk gebruikt kan worden.
De bijna 40 aanwezigen gingen daarna in kleine groepjes online in break-out sessies met elkaar in discussie over de rol die zij zelf konden spelen bij gedragsverandering door de coronacrisis en hoe het model van Colin Strong zou kunnen worden toegepast in de praktijk.
De presentatie van Colin Strong is te downloaden via de
NVFM LinkedIn-groep.