Market Access meeting
Op 20 september jl. vond de jaarlijkse Market Access meeting van de NVFM plaats bij Carlton President in Utrecht. Tijdens deze meeting werden de laatste politieke ontwikkelingen in de Nederlandse gezondheidszorg aan het licht gebracht en lieten de sprekers zien wat investeren in de zorg niet alleen kost, maar ook oplevert. De middag werd afgesloten met een workshop waarin de gevolgen hiervan op het dagelijkse werk van de Farma Manager centraal stonden.
Een uitgebreid verslag van de bijeenkomst volgt spoedig.
Een uitgebreid verslag van de bijeenkomst volgt spoedig.
Presentaties
'De prijs van het geneesmiddel' door Ad Antonisse
'De maatschappelijke verantwoordelijkheid van de farmaceutische industrie' door Marc Pomp
'Market Acces is the new Marketing' door Martijn Nap
'De prijs van het geneesmiddel' door Ad Antonisse
'De maatschappelijke verantwoordelijkheid van de farmaceutische industrie' door Marc Pomp
'Market Acces is the new Marketing' door Martijn Nap
De maatschappelijke verantwoordelijkheid van de farmaceutische branche
door Marc Pomp, 3 oktober 2018
De vorige minister van VWS had een duidelijke opvatting over de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de farmaceutische branche: “Farmaceutische bedrijven maken geen tv’s of deodorant, ze hebben een bijzondere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Met andere woorden: van de farmaceutische bedrijven wordt een actieve rol verwacht in het betaalbaar houden van geneesmiddelen en in de continuïteit van de geneesmiddelvoorziening.” (Toespraak op 6 september 2016).
De vorige minister van VWS had een duidelijke opvatting over de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de farmaceutische branche: “Farmaceutische bedrijven maken geen tv’s of deodorant, ze hebben een bijzondere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Met andere woorden: van de farmaceutische bedrijven wordt een actieve rol verwacht in het betaalbaar houden van geneesmiddelen en in de continuïteit van de geneesmiddelvoorziening.” (Toespraak op 6 september 2016).