Over twintig jaar kijken we niet meer op van een avatar dokter. De rol van technologie zal radicaal en onomkeerbaar zijn. Duidelijk is nu al dat er een radicale verschuiving plaats gaat vinden van zorg voor de ‘gemiddelde’ patiënt naar persoonsgerichte zorg: ‘personalized healthcare’. En een verschuiving van ziekenhuis naar gezondheidszorg thuis. De nadruk komt steeds meer te liggen op behoud van gezondheid én op preventie van ziekten. Patiënten nemen zoveel mogelijk zélf de regie over eigen leven, zorg en gezondheid en bepalen zelf of en wanneer ze daarbij hulp van zorgprofessionals inroepen.
Deze veranderingen hebben direct effect op de organisatie van de gezondheidszorg. Hoe ontwikkelt zich de vraag naar medische en farmaceutische zorg? En wat verandert er in het aanbod van de zorg? En wordt die zorg wel op de juiste plek aangeboden? Om te begrijpen waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan zijn drie bureaus met verschillende achtergronden een unieke samenwerking aangegaan. In Elicit werken Panacea Healthcare (zorgmarketing en e-learning), Bureau Nijman en van Haaster (trendanalyse) en Bureau Lidwien van de Ven (marktonderzoek) samen aan het inzichtelijk maken van de veranderingen in de gezondheidszorg die op ons afkomen tot het jaar 2050.
Op basis van een omvangrijke macro-analyse (Future Facts), een trendanalyse (Future Trends) en brainstormsessies (Future Road Mapping) inspireren en helpen we ondernemingen en organisaties in de gezondheidszorg met het toekomstbestendig maken van hun organisatie.
Voor meer informatie: bekijk het boek Avatar Dokters! op de website: www.elicitthefuture.nl